torsdag 1. juli 2010

Hverdagsblogging

Det er stille før stormen hos oss denne uka. Ikke fordi ikke værmeldingen er på vår side for tiden, for det er den, bare se:


Dette er egentlig lagt inn først og fremst fordi jeg endelig har lært å ta skjermdump fra iPhone og måtte ha noe å teste med.

Nei, det er stille før stormen fordi om en uke kommer det første besøket av ganske mange, og etter det er juli omtrent fullbooket med gjester og ferie. Og som vi gleder oss! Jeg er litt spent på om mine stakkars, sosialt sulteforede barn kommer til å prate aldeles hull i hodet på gjestene, eller om de har blitt permanent skadet av oppholdet her og nekter å snakke med dem. Jeg mistenker det første, selv om jeg nesten (men bare nesten) har blitt vant til å ha to unger som gjemmer meg bak ryggen min hver gang noen prøver å snakke med dem.

Det har vært virkelig deilig vær de siste ukene. Så varmt vær at alle vyer om opplevelser og planlagte aktiviteter med ungene har blitt lagt på is (ofte helt bokstavlig talt). Og da er det jo deilig at man bor i sitt helt eget lille feriehus. Hagen vår har sol hele formiddagen. Den har terrase med utgang fra kjøkkenet, og den har plaskebasseng med Disney-motiv. Hva mer kan man ønske seg i 28 grader i skyggen. Sånn utover litt mer skygge, da.

Og til det har man jo klessnor, tepper og strandmatter til å hjelpe seg. Hagen vår har nå utviklet telt, og når man først har telt, har man også et utmerket utgangspunkt for sirkus.


I sirkusteltet

Og når man har et sirkustelt, trenger man selvsagt også en løve. Dette er løven, med løvetemmeren på ryggen.



Det er litt uklart akkurat hvilken øvelse løven og løvetemmeren gjør under her, men å fronte en løve med skytevåpen i hånd virker helt logisk på meg, så jeg spurte heller ikke.



Akrobatnummer må man selvsagt også ha i et sirkus med selvrespekt. Dette er en detaljstudie av glansnummeret. Det ble vist intet mindre enn syv ganger og i to forestillinger. Enjoy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar